آموزشی مطالب اعتیاد, ترک اعتیاد بلاگ

جلسات مشاوره پزشک بعد از اعتیاد ؟

2.9/5 - (18 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اکتبر 1, 2022 %%

پس از اعتیاد چه در انتظارمان است؟ جلسات مشاوره ای که در کمپ ها تشکیل می گردد، حضور خانواده ها الزامی است.پس از اعتیاد جلسات مشاوره ای که در کمپ پزشک و مشاوره روانشناس و درمانگر اعتیاد تشکیل می گردد، حضور خانواده ها الزامی است.

در این جلسات به خانواده ها آموزش داده می شود که چگونه با فرد تازه ترخیص شده رفتار کنند تا میل او برای بازگشت به سوی مواد مخدر کمتر شود. اما در این میان هم خود فرد بیمار باید با یک سری حقایق مواجه شده و آن ها بپزید. مثلا اینکه اطرافیان و یا آشنا ها به مانند قبل با آن ها برخورد نکنند و مهمتر از آن، در برخورد با این افراد، اعتماد کردن را به آن ها نشان دهند.

درمان آسیب های اجتماعی در کمپ ترک اعتیاد

جلسات مشاوره پزشک بعد از اعتیاد ؟

جلسات مشاوره بعد از اعتیاد چیست

برای همین باید در کمپ ها پروسه اعتماد سازی را به بیماران آموزش داد تا آن ها از رفتار خانواده و دوستان خود کمتر رنجیده و دوباره خود را در دام اعتیاد غرق نکنند. علاوه بر این، باید دیدگاه خانواده، فرزندان و سایر افراد جامعه را به صورت شفاف برای آن ها شکافت  و آن ها را برای رفتن در جامعه آماده کرد. در حقیقت این بخش یکی از مهمترین مراحل ترک اعتیاد می باشد. یک فرد معتاد باید بداند که بعد از ترک چه در انتظار او است و چگونه باید رفتار کند. بسیاری از این افراد بعد از ترخیص هنوز هم شکننده و در لب مرز اعتیاد و پاکی قرار دارند و اگر نتوانند آن حمایت کافی را از اطراف دریافت کنند، دوباره به مواد مخدر پناه می برند.

ساختن رابطه هایی که در حال گسستن بوده اند و یا از هم پاشیده اند بسیار مشکل است. از این رو وجود یک روانشناس و مشاوره خبره در هر کمپ مجاز اجباری و تمایلی ضروری است که بیمار اعتیاد و خانواده اش را برای گرد هم آمدن دوباره آماده سازد.

احتمال بازگشت فرد ترک کرده

سومین دلیلی که احتمال بازگشت فرد ترک کرده را به دام مواد مخدر بیشتر می کند، نیافتن شغل مناسب است. اغلب افراد زمانی که متوجه سابقه یک فرد رها یافته از اعتیاد می شوند، از دادن شغل به این افراد اجتناب می کنند. متاسفانه این مسئله با فرهنگ ما در هم آمیخته و جلب نظر کارفرمایان در این زمینه بسیار مشکل است. برای همین نیاز به اشخاص خیر و حمایت دولت در این خصوص بیشتر احساس می گردد.

خوشبختانه امروزه در بسیاری از کمپ های مجاز با کمک خیرین، طلبه ها و افراد آگاه در زمینه اعتیاد، کارگاه هایی فراهم شده است که در آن ها به آموزش افراد در حین ترک می پردازند. با این روند افراد پس از ترخیص، دارای مهارت هایی هستند که می توانند از طریق آن به تولید و درآمدزایی برسند.

امید است که با از بین بردن دیدگاه منفی در مورد بیماران رهایی یافته از دام اعتیاد، بتوانیم فرصتی دوباره در اختیار این انسان های رنج کشیده قرار دهیم.

پایان متن.

مقاله اختصاصی همتا

نیلوفر ساکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *