پست ثابت, ترک اعتیاد بلاگ

ویژگی کمپ ترک اعتیاد شرق و کمپ غرب تهران

ویژگی کمپ ترک اعتیاد شرق و کمپ غرب تهران
3.4/5 - (7 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی نوامبر 3, 2021 %%

درود بر شما کاربران گرامی در حال مقاله شماره کمپ در شرق و غرب تهران برای کمپ ترک اعتیاد اجباری در شرق همتا تهران و کمپ اختیاری اجباری غرب همتا تهران میباشیم آیا می توان در خانه هم به ترک اعتیاد پرداخت و یا بهتر است که به کمپ ها مراجعه نماییم؟

در قدیم الایام، افرادی که مبتلا به بیماری اعتیاد بودند را در خانه ای حبس کرده و یا دست و پای آنان را به تختی می بستند، تا از دسترسی او به مواد مخدر جلوگیری کنند. این روند شاید در موارد معدودی پاسخ مثبت می داد، اما در بیشتر موارد سبب شدت اعتیاد در فرد می شد. این کشمش میان خانواده و فرد معتاد تا زمانی ادامه می یافت، که یا خانواده از وی قطع امید کرده و یا فرد معتاد بمیرد. ایراد کار هم آنجایی بود، که افراد نمی دانستند چرا برخی به مواد مخدر گرایش می یابند.

شماره کمپ ترک اعتیاد شرق و غرب همتا تهران

در حال رایزنی با برخی از مراکز جهت ارجاع بیماران به مراکز مجاز در محدوده شماره کمپ ترک اعتیاد شرق و همینطور در مسیر مرکز ترک اعتیاد غرب تهران هستیم  ( در ادامه مقاله ، با تحقیقات فراوانی که در چند دهه اخیر بر روی مواد مخدر و بیماران اعتیاد صورت گرفته است مشخص شد، که بیماری اعتیاد بیش از آنکه جنبه جسمانی داشته باشد، جنبه روانی داشته و اغلب افرادی که به سوی مواد مخدر گرایش می یابند، در زندگی با مشکلاتی روبرو شده اند که توانایی کنار آمدن با آن را ندارند. حال باید چه کرد؟ چگونه می توان به درمان یک فرد معتاد پرداخت؟

ویژگی کمپ ترک اعتیاد شرق و کمپ غرب تهران

ویژگی کمپ ترک اعتیاد مجاز شرق و کمپ غرب تهران

فواید ترک اعتیاد در کمپ

یکی از فواید ترک اعتیاد در کمپ ها، قطع دسترسی افراد به مواد مخدر است. در حقیقت هر چه این دسترسی غیر ممکن تر باشد، احتمال موفقیت در ترک مواد مخدر نیز بیشتر است.دومین دلیلی که باعث بهبودی بیشتر بیماران اعتیاد در کمپ ها می شود، بودن با گروه هایی است که شبیه به خودشان می باشد. اغلب معتادان از رفتن به جمع هایی که از لحاظ مرتبه اجتماعی از آن ها بهترند، دوری می کنند. این در صورتی است که در کمپ ها، همه ی افراد دارای شرایط یکسان هستند.

سومین دلیلی که افراد ترجیح می دهند بستگان معتاد خود را در کمپ ها بستری کنند، وجود کادر پزشکی مستقر در کمپ ها است. از آنجایی که حال برخی از معتادان در فرآیند ترک رو به وخامت می گذارد، وجود یک پزشک و تیم درمان در نزدیکی او، جانش را از خطر محافظت می کند.بازگرداندن بیماران اعتیاد به آغوش جامعه، مهمترین وظیفه ای است که بر دوش کادر درمان در کمپ ها می باشد. در حقیقت این افراد با ایجاد مسئولیت های برای بیماران اعتیاد، کم کم معتادان را برای حضور در جامعه آماده می سازند.

داشتن برنامه های متنوع در کنار فرآیند ترک کردن، به آن ها این امکان را می دهد تا کار های گروهی و تعاملات اجتماعی را دوباره از سر بگیرند.برگزاری کلاس های مشاوره رایگان برای بیماران اعتیاد و خانواده های شان، یکی دیگر از دستاورد های موفقیت آمیز بستری در کمپ ها می باشد. شرکت در کارگاه های افزایش مهارت، یکی از بهترین طرح هایی است، که با کمک سازمان بهزیستی و جمعی از خیرین در برخی از کمپ صورت می گیرد. در این کارگاه ها به افراد مهارت های ویژه ای آموزش می دهند که با کمک آن فرد می تواند درآمد زایی داشته باشد. به این ترتیب فرد بعد از ترخیص از کمپ، می تواند به توسعه شغل خود بپردازد.در مورد کمپ ترک اعتیاد اجباری چقدر آگاهی دارید بر روی متن آبی رنگ لمس کنید.

عوارض ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در خانه، دارای عوارض بسیار زیادی است، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاهده صحنه ها یا رفتار های نامناسب توسط افراد خانواده (ضرب و شتم و پرخاشگری).

دسترسی آسان فرد معتاد به مواد مخدر

احتمال درگیری و ضرب و جرح توسط فرد معتاد

احتمال به خطر افتادن جان فرد معتاد بر اثر تشنج و یا سکته مغزی و قلبی

عدم طی کردن روند کامل درمان در خانه به دلیل نبود مددکار و روانشناس (این مورد یکی از مهمترین مراحل ترک اعتیاد است. در حقیقت باید علت گرایش فرد به مواد مخدر مشخص شود تا بتوان از بازگشت او به سوی مواد مخدر جلوگیری نمود. این مهارت تنها از عهده مددکار درمانگران با تجربه اعتیاد همتا و روانشناس بر آمده و تنها وی می تواند در این زمینه به بیمار اعتیاد کمک کند).

بزودی شماره تماس جهت کاربران برای کمپ مجاز در شرق و غرب تهران گذاشته خواهد شد جهت کسب اطلاعات بستری و درمان بیشتر به صفحه اصلی مراجعه فرمایید

پایان متن.

نیلوفر ساکی

مقاله اختصاصی همتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *