3/5 - (1 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی سپتامبر 1, 2018 %%

توضیحات لازم برای دوره درمانی در کمپ ترک اعتیاد هر مرکز پس از تایید نهایی بیمار توسط پزشک، مددیار اعتیاد و مسول مرکز مزبور جهت بستری و پذیرش اقدامات اولیه  انجام شده و فرم ارزیابی وضعیت اولیه بیمار که شامل فرم روانی و اجتماعی فرد است توسط کارشناس مرکز تکمیل می شود.

هر دوره درمان به مدت 30 روز بوده و دوره درمانی در کمپ ترک اعتیاد با صلاحدید کارشناس و ارزیابی بیمار در طول درمان، جهت تشخیص این که آیا درمان تکمیل شده است یا خیر مورد بررسی قرار می گیرد. هر دوره درمان می تواند تا سه بار تمدید شود.

دوره درمانی در کمپ ترک اعتیاد

دوره درمانی در کمپ ترک اعتیاد

مراحل مختلف درمان ترک اعتیاد

مرحله 1: این مراحل را اصطلاحا سالن سبز سم زدایی ( یا همان اتاق فیزیکی ) نیز می نامند. در این مرحله پس از اینکه بیمار مورد ارزیابی و پذیرش قرار گرفت وارد مرحله سالن سبز سم زدایی یا همان اتاق فیزیکی می گردد. در این مرحله عموما بیمارانی که این مراحل را طی کرده اند ( مرحله خماری ) به سایر بیماران دیگر از لحاظ روانی و خدماتی کمک می کنند. ( این مرحله شامل مراقبت شبانه روزی از بیمار به مدت 6 روز بوده و امور شخصی وی توسط کمک گرفتن از دیگران انجام می شود.) در این 6 روز به دلیل ضعف جسمانی بیمار که به دلیل عدم مصرف مواد مخدر است، وی در برنامه خدماتی جای نمی گیرد. پس از گذراندن این مدت، قطع مصرف مواد به روش پرهیز مدار شروع شده و بعد از هر ویزیت که توسط پزشک صورت می گیرد، بیمار دارو های لازم را کسب کرده و حتی اگر در این مدت 6 روز نیز به دارو های لازمه نیاز پیدا کند، پزشک با رعایت وضعیت جسمانی وی به او دارو های لازمه را خواهد داد.

مرحله 2: این مرحله را سالن آبی نیز می نامند. پس از سپری کردن مرحله 1 وارد مرحله دوم که همان مرحله بهبودی است قرار می گیرد. در این مرحله بیمار بیشتر به کمک مددکار و کارشناس پرداخته و بسیاری از ارزیابیهای خود را انجام می دهد. همچنین در مرحله دوم، بیمار در برنامه روزانه قرار می گیرد.

امکانات رفاهی برای بیماران ساکن در کمپ

معمولا کمپ های مجهز به سالن ورزش، بوفه، لوازم بدن سازی و… بوده که بیماران می توانند در زمان بین ساعت های موجود در برنامه به آن جا مراجعه کنند. با توجه به اینکه قطع مصرف مواد مخدر باعث می شود که بیماران به صورت ویار گونه به مواد غذایی روی بیاورند، مراکز علاوه بر وعده های غذایی اصلی، معمولا عصرانه را هم در فروشگاه و بوفه به آن ها عرضه می کنند. در صورت تمایل به این امکانات، خانواده های بیماران هر ماه مبلغی را به عنوان شارژ به مراکز ترک اعتیاد پرداخت می کند تا بیمار بتواند هر آن چه را نیاز دارد، تهیه نماید.

پایان پیام.