ترک اعتیاد بلاگ

آیا خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟

1399100210505730321864094
5/5 - (1 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی آگوست 17, 2023 %%

به اطلاعات بهداشتی خبرگزاری، دکتر مهدی رضایی در مورد پوشش بیمه‌ای خدمات ترک اعتیاد تصریح کرد. او اشاره کرد که از سال ۱۳۹۳ به غیر از سال ۱۳۹۸ که به طور خاصی برای این موضوع بودجه اختصاص نیافت، درمراکز مختلف از جمله دولتی، غیر دولتی، خصوصی، خیریه و موقوفه، خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد به بیماران دچار اختلال مصرف مواد ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: خدماتی نظیر سم‌زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان‌درمانی گروهی و فردی و سایر خدمات مرتبط تحت پوشش بیمه قرار دارند. درمورد خدمات سرپایی درمان اعتیاد، ۷۰ درصد هزینه توسط بیمه پوشش داده می‌شود. حتی برای افراد بی‌ضایعات، تا ۹۰ درصد هزینه تحت پوشش قرار می‌گیرد، با این تفاوت که برای شناختن افراد بی‌ضایعات، نیاز به معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی است.

وی اضافه کرد: اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد در سامانه الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد ثبت می‌شود. این ثبت‌نام آنلاین شامل مراحل مختلف بیمه درمان اعتیاد از جمله اطلاعات هویتی و ثبت‌نام اولیه افراد دچار اختلال مصرف مواد می‌شود. این اطلاعات با رعایت اصول محرمانگی ثبت و نگهداری می‌شوند.

با توجه به تصریحات وی، معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تأکید داشت که پرداخت هزینه‌های درمان اعتیاد بر اساس تعرفه‌های دولتی انجام می‌شود. بودجه مخصوص درمان ترک اعتیاد در سال جاری حدود ۶۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده است و تاکنون حدود ۵۱ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای این منظور هزینه شده است. تعداد کل مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در حال حاضر ۴۶۱ مرکز است که شامل انواع مختلفی از مراکز دولتی، دانشگاهی، خیریه و خصوصی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *