ترک اعتیاد بلاگ

برای آغاز ترک اعتیاد باید از کجا شروع کنم؟

برای آغاز ترک اعتیاد باید از کجا شروع کنم؟
5/5 - (1 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی نوامبر 2, 2018 %%

یکی از دلایل از هم پاشیدگی خانواده اعتیاد زن و یا مرد به هر گونه مواد مخدر می باشد. در واقع اعتیاد می تواند تمام هویت و ماهیت شخص را تغییر داده و او را به انسانی دیگر تبدیل نمایید. گاهی این صدمات آن چنان جبران ناپذیرند که به جدای فرد از خانواده خویش و یا بدتر از آن به مرگ منتهی می شود.

از این رو یکی از مهم ترین تصمیماتی که هر فرد معتاد باید بگیرد، تفکر به این نکته است که برای آغاز ترک اعتیاد باید از کجا شروع کنم؟ مسلما این تصمیم نیاز به حمایت عاطفی و مالی خانواده بیمار داشته و نیاز به تغییرات زیادی در روحیات فرد است.

برای آغاز ترک اعتیاد باید از کجا شروع کنم؟

برای آغاز ترک اعتیاد باید از کجا شروع کنم؟

تغییراتی که برای آغاز ترک اعتیاد لازم است

یکی از هراس انگیز ترین مواردی که هر معتاد با آن رو به رو است، درد جسمانی و استرس ناشی از عدم مصرف مواد مخدر بوده و بیشترین علت شکست، ناتوانی بیمار در جدایی از مواد، این مورد می باشد. دومین دلیلی که می تواند باعث کلافگی و افسردگی بیماران پس از ترک شود، نحوه گذراندن زمان خود می باشد. زیرا که بیماران در گذشته این زمان را یا در حالت اعمال مصرف بوده اند و یا نعشگی و.. در این صورت حتی اگر به صورت تفریحی هم که باشد، بیماران تمایل دارند یک بار دیگر مواد را تجربه کنند. از این رو، از زمان تصمیم به ترک تا ترک کامل زمان پر خطری است که باید بیمار به صورت مداوم تحت نظر قرار بگیرد.

بهترین راه حل برای آغاز ترک اعتیاد چیست؟

در میان تمامی درمان های دارویی، مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد، درمان های خانگی و… بهترین درمان طبق مطالعات انجام شده، مراجعه فرد به کمپ های ترک اعتیاد بصورت پرهیزمدار می باشد. زیرا که در این کمپ ها بیماران تحت نظر پزشک، مددکار و روانشناس قرار دارند و تمامی حالات روحی و جسمی آنان تحت نظر است. در کمپ های اجباری توسط خانواده و یا اختیاری اعتیاد می توان اطمینان حاصل کرد که فرد به صورت اصولی درمان شده و دچار کمترین عوارض ترک می شود و امکان بازگشت وی به سوی مواد مخدر بسیار کم است. در این بین بهترین نوع کمپ ها، کمپ های ترک اعتیاد خصوصی معروف  بوده که به بیماران توجه خاص شده و امکانات رفاهی بسیاری در اختیار آنان قرار می دهند. همچنین دیدن و مصاحبت با افرادی که ای مراحل را پشت سر گذاشته اند، به یکی از انگیزه های فرد برای ترک اعتیاد منجر می شود. همچنین دوره های درمانی و گفتار درمانی جلسات با روانشناس برای بیمار و خانواده وی تشکیل شده که به شخص کمک می کند بتواند زندگی راحت تری بعد از خروج از کمپ ترک اعتیاد داشته باشد.

بهترین راه حل برای آغاز ترک اعتیاد چیست؟

بهترین راه حل برای آغاز ترک اعتیاد چیست؟

عوامل شخصی برای آغاز ترک اعتیاد

بزرگترین انگیزه شخص برای ترک اعتیاد داشتن زندگی سالم و بدون وابستگی به مواد مخدر است. بنابراین تمامی اطرافیان وی باید سعی نمایند که او را در جهت رسیدن به این هدف تشویق کرده و حامی او باشند. بیمار نیز باید از لحاظ روحی خود را تقویت کرده و با یاد آوردی

  • انگیزه خود
  • میزان تلاش های که در گذشته انجام داده است که بتواند اعتیاد را ترک کند.
  • تعیین اهداف قدم به قدم جهت ترک و پیش رفتن با برنامه درمانی
  • از بین بردن تمام خاطرات بد دوران اعتیاد به کمک روانشناس
  • اعلام تصمیم گیری خود به خانواده و اطرافیان و درخواست کمک از آن ها

می تواند قدمی بزرگ جهت ترک اعتیاد انجام دهد. ترک اعتیاد در خانه نیز امکان پذیر بوده اما احتمال شکست درمان به دلیل دسترسی آسان بیمار به مواد مخدر و نداشتن اطلاعات کافی جهت ترک، بسیار زیاد است و گذراندن این مرحله برای بیمار را بسیار سخت می کند.

پایان پیام.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *