آموزشی مطالب اعتیاد, ترک اعتیاد بلاگ

اعتیاد به اینترنت و مشکلات جوانان

عوارض اعتیاد به اینترنت و اعتیاد به پورنوگرافی
3.4/5 - (23 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی نوامبر 1, 2022 %%

کمپ اعتیاد تنها به مواد مخدر نیست اعتیاد به اینترنت و قمار و مشکلات جوانان. بلکه امروزه اعتیاد به اینترنت پدیده رایجی است، که با رشد علم و تکنولوژی، می تواند هر شخصی را با هر سن و سالی درگیر کند. این افراد بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذرانند و برای خود و دیگران مشکلات بسیاری را به وجود می آورند. 5 نوع اعتیاد به اینترنتدر میان تمامی مصرف کنندگان اینترنت، 5 نوع اعتیاد به اینترنت وجود دارد، که می تواند بیشتر از همه، به افراد آسیب برساند. در این مقاله بر آنیم که این پنج نوع را به شما نشان دهیم.

مقاله عوارض کمپ اعتیاد اینترنت

کمپ ترک اعتیاد به اینترنت و مشکلات جوانان و در ادامه مقاله عوارض اعتیاد به اینترنت و اعتیاد به پورنوگرافی

انواع اعتیاد آسیب اینترنت

  • اعتیاد به بازی های اینترنتی

این افراد معمولا داری رده های سنی خاصی نبوده، ولی بیشتر مخاطبان آن، جوانان و نوجوانان هستند. این نوع اعتیاد باعث می شود، که فرد در ارتباط با همسالان خود با مشکل مواجه شود. ساعت ها بازی کردن، نه تنها آن ها را تنها تر می کند، بلکه وقت آن ها را تلف کرده و سبب افت تحصیلی آن ها می شود. علاوه بر این، نوجوانان درگیر اعتیاد به بازی های اینترنتی، دچار مشکلات جسمی بسیاری نیز می شوند. از جمله شایع ترین آن ها می توان به خشکی چشم، درد دست، عدم رعایت بهداشت شخصی، آسیب های ستون فقرات، اختلال در مغز و…. اشاره کرد. این نوجوانان آنقدر در بازی های کامپیوتری غرق بوده اند، که به سختی می توانند، با همسالان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین این افراد در ارتباط با خانواده خود، دچار مشکل هستند و از مشکلات دیگری از قبیل عدم توانایی فرد در برقراری رابطه با همسالان، عدم توجه به مشکلات محیط خانه و خانواده، اختلالات روانی و… برخوردار هستند.

متاسفانه این اعتیاد تنها نوجوانان را گرفتار نمی کند، بلکه تعدادی از بزرگسالان نیز هستند، که ساعت های طولانی را مشغول به بازی در اینترنت می باشند. همین امر سبب بروز مشکلات فراوانی برای این افراد می شود. البته علت این امر می تواند نبود محبت بین زوجین، فرار از مشکلات، منزوی بودن خود شخص و… باشد. این روند از زندگی برای این اشخاص مشکلاتی در پی دارد که از جمله آن ها می توان به عدم برقراری روابط سالم با افراد دیگر، اختلالات روانی، عدم مهارت های اجتماعی، مشکلات در ارتباط با همسر و…. اشاره کرد.

به اینترنت

امکان وجود کمپ ترک اعتیاد به اینترنت و مشکلات جوانان

استفاده از سایت های غیر اخلاقی

این سایت ها معمولا، محتوا های غیر اخلاقی مانند اعتیاد به پورنوگرافی دارند. در این حالت حتی اگر شخص از این سایت ها استفاده نکند، باز هم بخشی از ذهن او درگیر مطالب این سایت ها است. این افراد با مشکلات بسیاری در دنیایی واقعی مواجه می شوند، که می تواند زندگی آن ها را مختل کند. بزرگترین و مهم ترین مشکلی که برای این افراد ایجاد می شود، مشکل خود ارضایی است. در این حالت اگر فرد مجرد باشد، دچار زودانزالی می شود و اگر فرد متاهل باشد، دچار مشکلات جدی با همسرش می گردد

در این سایت ها، صحنه های غیر اخلاقی را، بازیگران حرفه ای به اجرا در می آورند، که به مراتب برای فرد تحریک کننده تر از دنیایی واقعی است. متاسفانه بعد از دیدن این فیلم ها فرد دیگر از شریک جنسی خود راضی نبوده و مدام به ایرادگیری از او می پردازد. البته این امر از نظر روانشناختی به آسیب های گذشته فرد باز می گردد. آسیب هایی از جمله تجربیات تلخ گذشته، مشکلات جسمانی، عدم اعتماد به نفس و…. . علاوه بر این، پیچیدگی رابطه جنسی در دنیایی واقعی و برآورده کردن نیاز ها طرف مقابل، افراد را به سمت استفاده از سایت های پورنو گرافی سوق می دهد. این سایت ها نیاز های فرد را، با آنچه که در ذهن دارد، برآورده می سازد.

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

بودن در جمع دوستان و یا با خبر شدن از اخباری که به صورت واقعی به آن ها دسترسی نداریم، می تواند حس خوشایندی در فرد ایجاد کند. اما متاسفانه همین امر آن ها را بیش از پیش درگیر برنامه های مجازی اعتیاد به شبکه اجتماعی مانند واتس آپ، فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام کرده است. به گونه ای که فرد ساعت ها وقت خود را در شبکه های اجتماعی تلف می کند. این افراد مدام در حال چک کردن صفحات اجتماعی هستند، زندگی افراد دیگر را چک می کنند و یا در حال چت کردن با دوستان خود می باشند. همین امر باعث می شود، که این افراد از زندگی خود باز بمانند و از افراد واقعی که در اطراف خود هستند غافل شوند.

این مقاله در بخش دوم ادامه دارد.

نیلوفر ساکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *